torsdag 25. februar 2010

Helsingborg - en tur "hjem"

I dag skal jeg reise en tur for primært hente hjem Sebbe som er hos familien i Helsingborg på vinterferie. Men det er også for min egen del at jeg setter nesen "hjemover". Etter å ha bodd i Helsingborg i 15år, er det vanskelig å se på denne byen annet enn sin andre hjemby.

Jeg har et nært bånd til mine forhenværende svigerforeldre - et bånd som har blitt styrket siden Micki så hastig ble revet bort fra oss den 1. mars i fjor. I alt det triste i forbindelse med hans død, er det faktum at familiesamholdet er bedre enn noensinne, det positive som har kommet ut av det.

I kveld skal jeg stå for middagen - 4 kg skrei er bestilt og skal hentes kl 1200. Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal tilberede skreien, men steke / ovnsbake inngår i planene. Kanskje rotgrønnsaker og mandelpotetmos med hvitløk? Vi får se =)

Resten av uken blir sammen med familien, besøke gamle trakter og sikkert litt shopping. Jeg vet at Ikea står på listen siden vi er tomme for alt som heter stearinlys.

Noen bilder fra før:


Huset er det samme med hagen ser annerledes ut nå (tomt), men her bodde vi før vi flyttet til Norge:

Dette bildet er tatt utenfor det første huset vi bygget - bildet er av Janniche og Tonje - søskenbarn Knoll og Tott =) En hyggelig Luciafeiring på kjøkkenet til farmor og farfar. Hverken Amanda eller Sebbe var født da dette bildet ble tatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar