lørdag 21. juli 2007

Litt fra uken som gikk

Vi går snart inn i siste uka som Stefan er her denne sommeren, og jeg tør ikke tenke på hvordan det hadde vært hvis vi ikke hadde vår Korsika ferie i september å se frem til. I og for seg har vi sluttet å snakke om det dårlige været, men det påvirker oss negativt. Jeg er definitivt et værmenneske og kanskje i enda større grad enn Stefan!

Forrige helg var hyggelig med besøk av Janniche og Johan som kom torsdag kveld den 12. juli. Samme dag som Micki fylte 50 år. Vi hadde sendt en gratulasjons-sms til Samos der Britt og han feiret dagen, og fikk et bilde av en svært fornøyd 50-åring med drinken i hånda tilbake =)
Til middag serverte vi grillede tigerreker med hviløkssmør til forrett, Sissel's fiskegryte med aioli og brytbrød til hovedrett og en deilig pannacotta med friske bringebær til dessert.
Vi spiste ute på terrassen (!) og etter maten gikk vi en tur ned på stranden. Johan og Sebbe badet, men vi andre sto på stranden og så på. Jeg bader i hvertfall ikke i 15 grader!

På fredag dro vi inn til Oslo og parkerte på Majorstuen. Derfra gikk vi og kikket litt i butikkene i Bogstadveien, og kjøpte et dagskort på Oslo Sporveier. Vi tok trikken ned til Aker Brygge og satt på bryggekanten og spiste hver sin softis. Etterpå tok vi rutebåten ut til Bygdøy og været var faktisk ikke så verst. Vi fikk reise ganske tidlig tilbake til Moss, fordi jeg skulle plukke opp Sebbe som kom fra Helsingborg med Säfflebussen. Bussen var noe forsinket, men vi hadde kontakt med Sebbe på mobil, og ankom Mosseporten sammen med bussen. Deilig å ha Sebbe hjemme igjen, men han fornekter seg aldri da! Vel hjemme igjen husket han plutselig at han hadde hatt bagasje med seg og den lå igjen i bussen =) En litt irritert mamma fikk ordne opp, og veska kom til rette med returnerende buss kl 2245 samme kveld.


Søndag 15. juli hadde Janniche og Johan dratt videre til Janniches pappa, og vi var invitert inn til min søster Tone for å feire Mads sin 16-års dag. Solen skinte denne søndagen og jeg var litt usikker på hvor lyst jeg hadde til å gå i bursdagsselskap når solen skinte fra blå himmel og jeg lå ute og solte meg. Uansett dro vi til Langhus og ettermiddagen ble veldig hyggelig sammen med familien med god mat og vin.

Mandag skinte solen fortsatt, men jeg var litt uvel av litt for mye godt å drikke hos Tone =), og det ble ikke til at vi gjorde annet enn å slappe av i solen.
Tirsdag våknet vi til regn og rusk og vi bestemte oss for å kjøre en tur til Nordby i Sverige for å storhandle. Fikk masse mat til en billig penge og det kommer godt med nå som vi vil kose oss ekstra i ferien.
Onsdag tok jeg ytterligere en feriedag, men ble etterlyst fra jobb. Lovte å komme inn å jobbe torsdag og fredag men ga beskjed om at jeg tar ferie hele neste uke - altså siste uken som Stefan er hos meg.
Fredag kveld hørte vi et hyl fra Amandas rom. Hun kom inn på NTNU med god margin, men det beste ved det hele var at Tone Olsen også har kommet inn! Nå er det full planlegging for flytting til Trondheim.
Til middag fredag kveld laget vi en favorittrett fra tidligere - kjøttpudding med paprikasaus! Se oppskrift.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar