søndag 3. juni 2007

En deilig lørdag...

Sønnen min Sebbe, (16) har vært forkjølet et par dager, og Amanda (18) ser heller ikke helt på topp ut. Amanda pugger til biologieksamen i morgen, og holder seg for det meste rommet. Tenker noen ganger tilbake til da ungene var små og hvor fort tiden går - se bildet av søskenparet her til høyre =)

Jeg fikk uansett en bytur alene, og det er ikke ofte det hender. Tenk å få gå ut og inn i alle slags butikker uten at noen maser eller himler med øynene. Det ble litt shopping også, noen sommertopper og 2 par bukser til halv pris på Risøe!

Ut over ettermiddagen i går ble været helt strålende, og jeg var ute i solen. Det var for varmt til å olje teak-møbler, så det ble til å sole seg litt, klippe gresset og rense litt ugress.

Janniche, naboen min, kom inn i hagen for å hente vår felles gressklipper, og vi ble stående for å slå av en hyggelig prat. Vi ble enige om å treffes på en drink litt senere ute på min veranda. Fylte min fine Rosenthal karaffel med masse is, vodka orange, mineralvann og appelsin i skiver mmmm godt!

Amandas venninne Tone, kom straks etter kl 2000, og jentene fikk også hver sin drink. Jeg hadde lagt ytterfilé av svin i provencalsk marinade, og mens jentene delte mandelpoterer i båter for å bake i ovnen, laget jeg en salat og tente grillen. Det ble en hyggelig middag i kveldssolen.

For å overraske Amanda, hadde jeg kjøpt årets første rabarbra og lagde verdens beste pai. Se eget innlegg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar